آتنا فرقدانی که در هفته گذشته به دادگاه انقلاب احضار شده بود در دادگاه در مقابل چشمان نگران پدر و مادر خود مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس به زندان شهرری (قرچک ورامین) منتقل شد.

به گزارش صدای ایرانیان ( کمیته‌ زنان)، آتنا فرقدانی که در هفته گذشته توسط قاضی صلواتی به دادگاه انقلاب احضار شده بود در دادگاه در مقابل چشمان نگران پدر و مادرش خود مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس به زندان شهرری (قرچک ورامین) منتقل شد.

آتنا فرقدانی فعال حقوق کودکان، نقاش و دانشجو مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا به اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «توهین به نمایندگان مجلس از طریق مهارت نقاشی» قرار  به امروز در دادگاه از خود دفاع کند.

فرقدانی دو ماه در بند دو الف سپاه نگهداری شد و طی این مدت تحت فشارهای روحی قرار داشت. علی‌رغم اتمام بازجویی‌های طاقت فرسای 5/1 ماه مسوولین از آزادی او ممانعت به عمل می‌آوردند، موضوعی که باعث شد آتنا فرقدانی دست به اعتصاب غذا بزند. او بعد از وخامت وضع جسمی‌اش به دستور قاضی صلواتی با قرار وثیقه سنگین تا زمان برگزاری دادگاه از زندان آزاد شد

بعد از آزادی نیز این فعال کودکان سکوت نکرد و دست به افشاگری و مشکلات زندانیان زنان در داخل زندان اوین زد، که در همین مورد نیز کلیپی تهیه شده است.