معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طرح ضربتی کاهش طلاق یکی از دستور جلسات ستاد ملی زن و خانواده است تا به صورت ملی در جهت کاستن از نرخ طلاق عمل کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ صدای ایرانیان ( کمیته زنان) به نقل ازایسنا، شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با خبرنگار «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: بسیاری از دستگاه‌ها تاکنون در جهت کاهش نرخ طلاق به صورت جزیره‌ای عمل کرده‌اند ولی این طرح‌ها از جمله مطلع مهر و رحمت به اندازه کافی اثربخش نبوده‌اند.

وی در ادامه گفت: طرح ضربتی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و توسعه کارآفرینی باید اجرا کنیم و در حال حاضر طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به صورت آزمایشی در شهر ری در حال اجراست.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در دولت قبل شش جلسه از ستاد ملی زن و خانواده با حضور معاون رییس جمهور تشکیل شد، اظهارکرد: مصوبات این ستاد لازم‌الاجر است و مکانیزمی طراحی شده که فرآیند طولانی مجلس و هیات دولت طی نشود و موضوعات لازم در حوزه زنان و خانواده سریع به تصویب برسد.

وی افزود: از اعضای ستاد که متشکل از 8 وزارتخانه است، گزارش‌گیری کردیم و مشخص شد که متاسفانه مصوبات ستاد ملی زن و خانواده اجرایی نشده است. با توجه به اینکه اصرار داریم اولین جلسه این ستاد در دولت یازدهم با حضور رییس جمهور باشد، باید وقت جلسه را با دفتر رییس جمهور هماهنگ کنیم.

مولاوردی در پایان گفت: از فاطمه بداغی – معاون حقوقی رییس جمهور در دولت دهم و دکتر محمد اسحاقی- معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی – به عنوان افرادی که براساس شخصیت حقیقی خود عضو ستاد ملی زن و خانواده هستند دعوت کردیم و دیدگاه‌های آنان را درباره موضوعات جلسه آینده ستاد ملی زن و خانواده جویا شدیم که امیدواریم این ستاد به زودی تشکیل شود.