مهدیه گلرو فعال حقوق زنان بعد از 93 روز بازداشت در سلول انفرادی بند2- الف سپاه امروز با قرار وثیقه 700 میلیون تومانی آزاد شد.

به گزارش صدای ایرانیان (کمیته‌ زنان)، مهدیه گلرو فعال حقوق زنان که در  تاریخ 30 مهر ماه سال جاری، در پی اعتراضات به اسیدپاشی در مقابل مجلس ایران بازداشت شده بود، بعد از گذشت 93 روز بازداشت در انفرادی بند2-الف سپاه پاسداران زندان اوین امروز سه‌شنبه 7 بهمن سال جاری، با قرار وثیقه 700 میلیون تومانی آزاد شد.

پیش‌تر مهدیه گلرو به علت نقدهایی که در قالب برگزاری تجمعات دانشجویی، انتشار نشریه، برگزاری نشست‌هایی در نقد عملکرد دولت احمدی‌نژاد و تلاش برای جلوگیری از انحلال انجمن دانشگاه علامه طباطبایی توسط رییس دانشگاه (صدرالدین شریعتی)، در سال ۱۳٨۵ در حالی که تنها یک ترم تا فارغ‌التحصیلی فاصله داشت، از تحصیل محروم شد و این محرومیت تا سال ۱۳٨٨، به صورت پی‌درپی تمدید شد.

این فعال حقوق زنان، در ١١ آذرماه ۱۳٨٨ بازداشت شد و در فروردین‌ماه ۱۳٨٩، به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی” از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به 2 سال و 4 ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مردادماه ۱۳٨٩، عیناً از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران تایید شد. همچنین وحید لعلی‌پور همسر مهدیه گلرو که به همراه او دستگیر شده بود، یک سال زندانی شد.

با گذشت چند ماه از اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان، عاملان این حملات تاکنون شناسایی نشده و تحت پیگیرد قانونی قرار نگرفته‌اند.