بانوی جهانگرد ۵۲ ساله ايرانی و دوستدار محیط زیست برای حمايت از جزیره آشوراده مسیر كرج تا ميانكاله را ركاب زد.

یه گزارش صدای ایرانیان (کمیته زنان) به نقل از مهر، جمال ابوطالبی عبدالملی يكی از اعضای دوستداران محيط زيست سبز زاغمرز و كانون همياران ميانكاله عصر پنج‌شنبه در حاشیه رسیدن بانوی جهانگرد به میانکاله گفت: رويا لقمانيان بعنوان بانوی مدافع محيط زيست حامل پيام مردمی نجات آشوراده است كه با هدف  متوجه سازی افكار عمومي به موضوع انتقال مالكيت آشوراده اقدام به سفر با دوچرخه كرده است.

وي با بيان اينكه رویا لقمانیان، بانوی ۵۲ ساله ایرانگرد و جهانگرد ایرانی است گفت: اين بانوي جهانگرد در اعتراض به اقدام سازمان محیط زیست در واگذاری جزيره آشوراده به بخش خصوصی تصمیم به ركاب‌زنی مسافت طولانی کرج تا آشوراده گرفت.

اين بانوی جهانگرد با حضور در جزيره ميانكاله بهشهر و در جمع دوستداران محيط زيست اظهار داشت: اين سفر من با هدف اعتراض به خصوصی سازی جزیره آشوراده و در حمایت از طبیعت جزیره آشوراده و تالاب بین‌المللی میانکاله، انجام شده است تا از واگذاری آن جلوگيری و تالاب و جزيره نجات يابند.

جمال ابوطالبی گفت: محيط زيست متعلق به همه آحاد جامعه است و نبايد با خصوصی‌سازی و ورود به محيط زيست

وی در ادامه افزود: ضرورت باقی ماندن آشوراده در دامن پناهگاه  حيات وحش ميانكاله و تحت مديريت سازمان حفاظت محيط زيست از مسائل مهمی است كه بايد مورد توجه قرار گيرد تا با خصوصی‌سازی، اين جزيره و تالاب از بين نرود.

عضو كانون همياران ميانكاله ادامه داد: اين بانوی جهانگرد بعداز ترك جزيره ميانكاله در بهشهر، از طريق بندرتركمن عازم آشوراده می‌شود.

قرار است در جزيره آشوراده، هتل، مجتمع تجاری و بازار، باغ پرندگان، موزه، میدان تیراندازی، زمین گلف و تنیس، قايقراني، پلاژ، پارک بازی، رستوران، سفره خانه و … احداث شود.