پروین سلیحی، مشاور رئیس سازمان صدا و سیما در امور زنان و خانواده با اشاره به پخش برنامه‌ای از تلویزیون که در آن دو زن با پوشش نامتعارف به عنوان میهمان حضور داشتند، گفت: نشان دادن چند زن با پوشش «روبند» در تلویزیون اشتباه بود.

صدای ایرانیان (کمیته زنان)؛ پروین سلیحی جمعه ۱۲ دی‌ماه با بیان اینکه نشان دادن چند زن با پوشش «روبند» در تلویزیون اشتباه بود به ایلنا گفت: «آن برنامه با انتقادات بسیاری روبرو شد، من هم مخالفت خودم را در آن زمان نشان دادم و شاید هم کسی که عامل این کار بود، توبیخ شد.»

سلیحی در ادامه افزود: «متاسفانه برخی آگاهانه و یا نا‌آگاهانه اشتباهاتی را انجام می‌دهند، این مورد از موارد استثنایی بود و ترویج چنین مسائلی از سیاست‌های سازمان صدا و سیما نیست. همانطور که به دلیل برخی ضوابط، زن بدحجاب را در تلویزیون نشان نمی‌دهیم، از طرف دیگر هم اعتدال را رعایت می‌کنیم؛ در تمامی این سال‌ها تنها یک مورد به این شکل پیش آمده است.» و تأکید کرد «ترویج چنین مسائلی از سیاست‌های سازمان صدا و سیما نیست.»

«زنده باد زندگی»

چند ماه پیش پخش زنده مصاحبه با دو زن یک خانواده که به خاطر پوشش نامرسوم آنها که حتی چشم‌هایشان به خاطر حجاب سخت آنها دیده نمی‌شد، به سرعت در شبکه‌های اجتماعی جلب توجه کرد.

در همان زمان انصاف نیوز در این‌باره نوشت: در برنامه این هفته «زنده‌باد زندگی» با اجرای محمدجعفر خسروی که هدف این قسمت آن «ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی» عنوان شده بود، خانواده یک روحانی به نام محمد صادقی 43 ساله، همسر، دختر و دامادش و نیز دو پسر کودک و یک نوه‌اش حضور داشتند.

زهرا، یکی از دختران خانواده در آن برنامه گفت در 12 سالگی عقد کرده و در 14 سالگی ازدواج کرده و 16 سالگی صاحب فرزند شده است. داماد خانواده نیز طلبه است و در بخشی از این برنامه شرکت کرد.

زهرا طیبیان در این برنامه گفت از آنجا که باید از پیامبر اسلام و خاندان او الگو گرفت، از روبنده استفاده می‌کند. او همچنین گفت که تحقیقات پزشکی نشان داده که حجاب به جوان ماندن زنان کمک می‌کند چرا که اشعه‌ای از چشم مردان «نامحرم» ساطع می‌شود که پیری زودرس می‌آورد.

محمد صادقی نیز در این برنامه گفت استفاده از روبنده در حال گسترش است.