شیدا حاتمی دانشجو کُرد دانشگاه ارومیه  1 سال پیش به طرز مشکوکی فوت کرد. گفته می‌شود مسوولان و حراست دانشگاه رازی کرمانشاه از برگزاری سالگرد این دانشجو ممانعت به عمل آورده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺻﺪﺍﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ (ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺯﻧﺎﻥ) به نقل از ماف نیوز؛ روز یکشنبه 10 اسفند ماه سال 1393، در پی برگزاری مراسم یادبود سالگرد شیدا حاتمی توسط فعالین دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه، مسوولین و حراست دانشگاه ممانعت به عمل آوردند.

مسوولین حراست دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشجویان گفته‌اند که طبق گزارش پلیس، شیدا حاتمی خودکشی کرده است و آنها حق برگزاری چنین مراسمی را ندارند. همچنین امور فرهنگی دانشگاه رازی به دانشجویان متقاضی برگزاری مراسم یادبود سالگرد این دانشجوی کُرد هشدار داده‌اند که مطابق قوانین اسلامی نیز، برگزاری مراسم یادبود برای کسی که خودکشی کرده است، «خلاف شرع» بوده و در صورت برگزاری هر گونه مراسمی، با آنها برخورد خواهد شد.

این در حالی است که قرار بود دانشجویان در سالگرد این دانشجو، به ایراد سخنانی در رابطه با قتل این دانشجوی کُرد پرداخته و خواهان یافتن قاتل و یا قاتلین شوند و سخنانی نیز در انتقاد «عابد فتاحی»، نماینده‌ی ارومیه ایراد گردد.

بعد از قتل شیدا حاتمی، اولین فردی که اعلام کرد وی خودکشی کرده است، عابد فتاحی، نماینده‌ی ارومیه در مجلس شورای اسلامی ایران بود.

گفتنی است یک سال پیش در 10 اسفند، شیدا حاتمی، دانشجوی کُرد دانشگاه نازلوی ارومیه در اتاق خود در خوابگاه المهدی ارومیه به قتل رسید. با وجود اعتراضات صورت گرفته در پی قتل این دانشجو، تاکنون اقدامی برای یافتن قاتل یا قاتلین آن انجام نشده است و علی‌رغم شواهد دال بر شکستن گردن و دستان، پلیس اعلام کرد که وی خودکشی کرده است.