به گزارش صدای ایرانیان (کمیته‌ زنان)، در آخرین دادگاهی پرونده قرن که برای رئیس جمهور مصر حسنی مبارک، پسرانش، وزیر کشور و معاونانش برگزار شد همگی از اتهامات خود تبرئه شدند و در دادگاه تجدید نظر این حکم غیرقابل تغیر بود.

درپی این حکم هزاران نفر از در مناطق مختلف مصر از جمله قاهره دست به تظاهرات زدند که این تظاهرات با دخالت نیرهای امنیتی به خشونت کشیده شد که بنابر اعلام مقامات رسمی چندین تن کشته و صدها زخمی در این اعتراضات بر جای مانده است.

شیما الصباغ یکی از فعال مصری در حالی که به همراه جمع دیگری از معترضان به سمت میدان التحریر می‌رفت به اصابت گلوله‌ای توسط پلیس مصر کشته شد، شیما الصباغ 34 ساله مادر کودکی 5 ساله است که در آغوش همسرش جان سپرد.

راهپیمایی کنندگان مصری آرام و بی‌اسلحه به سمت میدان التحریر می‌رفتند تا به یاد آن تجمعی بزرگ چهار سال پیش در مصر که باعث رفتن مبارک شده بود شاخه گل به میدان ببرند، اما پلیس به سمت شمیا شلیک کرد و او را کشت.

اکنون مشخص نیست که این یک توطئه علیه دولت بوده و یا اینکه شیما به دستور نیروهای نظامی کشته شده است.

حضور عکاسان و فیلم‌برداران از همه جهات از شیما مواردی است که برنامه‌ریزی همه جانبه برای این جریان را تأیید می‌کند.

به گزارش العربیه، ده‌ها تن از اعضای «ائتلاف مردمی سوسیالیست» و فعالان سیاسی، پس از انتشار خبر درگذشت شیماء الصباغ روبروی یکی از بیمارستان‌های خصوصی که در آن بستری شده بود، تجمع کردند.