یک تبعه افغانستان که پس از زنده گیری یک بهله پرنده شکاری دلیجه به پندار اهلی کردن اقدام به دوختن بال‌ها و چشم‌های این پرنده کرده بود از سوی دادگاهی در شهر اقلید فارس به اخراج از ایران محکوم شد.

 به گزارش صدای ایرانیان به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس با اشاره به اینکه یک تبعه 43 ساله افغانستان در شهرستان اقلید پس از زنده‌گیری یک بهله پرنده شکاری دلیجه اقدام به دوختن بالها و چشم های این پرنده کرده بود تا آن را از حالت وحشی خارج کند، توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید دستگیر و تحویل مراجع قانونی شد. قاضی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اقلید وی را به پرداخت جزای نقدی 2 میلیون تومانی، 3 سال حبس تعزیری و اخراج از ایران محکوم کرد.

 اداره محیط زیست فارس خبر داده است: پرنده دلیجه آسیب دیده که به شدت مصدوم و بیمار بود تحت درمان دامپزشکان قرار گرفته و پس از یک هفته مداوا بهبود یافت و در منطقه بصیران شهرستان اقلید، رها سازی شده است. این پرنده از راستهٔ شاهین‌سانان است.

اداره حفاظت محیط زیست استان فارس متن حکم یا جزئیات بیشتری درباره آن را منتشر نکرده است اما صدور حکم «سه سال زندان و 2 میلیون تومان جریمه نقدی» و همچنین اخراج از ایران در پرونده‌های مشابه سابقه ندارد یا دستکم خبر صدور احکام مشابهی درباره شهروندان ایرانی یا خارجی در ایران به دلیل تخریب محیط زیست یا آزار پرندگان تاکنون رسانه‌ای نشده است.