بیش از 15 کیلومتر­مربع از مسیر گردشگری گلم دخترکش منطقه آبشار و رودخانه‌های دلفارد توسط کارکنان شهرداری جیرفت پاک­سازی شد.

به گزارش صدای ایرانیان (کمیته محیط زیست) بیش از ۱۲۰ نفر از پرسنل شهرداری به صورت افتخاری به همراه تمامی اعضای شورای اسلامی شهر جیرفت تحت عنوان ارادت به طبیعت بیش از ۱۵ کیلومتر مربع مسیر منطقه گردشگری گلم­ دخترکش منطقه آبشار و رودخانه دلفارد را از زباله‌های موجود تمیز و پاک­سازی کردند. در پایان این برنامه حدود ۲۵ تن زباله توسط پرسنل شهرداری جمع­‌آوری و امحاء گردید.

امان­‌الله مختاری شهردار جیرفت در خصوص این برنامه گفت: این گروه ۱۲۰ نفره با شعار طبیعت «این سرمایه و امانت آیندگان را به قیمت جان حفاظت کنیم» آمادگی دارد به صورت دوره‌­ای و ماهیانه هر کجا از مناطق گردشگری شهرستان که احتیاج به چنین اقدامی باشد با همکاری اهالی منطقه فعالیت نماید.

شهردار جیرفت با بیان اینکه امسال تعداد گردشگران به منطقه دلفارد بیش از گذشته بود گفت: از آنجا که هر سال میزان ورود گردشگران به این منطقه از شهرهای دور و نزدیک و استان­‌های مختلف نسبت به سایر جاهای استان زیاد است، انتظار می‌رود متولیان امر با برنامه ریزی درست بر هدایت گردشگران در حفظ محیط زیست بکوشند.

مختاری همچنین از فعالیت خودجوش و افتخاری پرسنل شهرداری و شورای شهر که روز تعطیل خود را به این کار اختصاص دادند قدردانی کرد و افزود: وجود بیش از ۲۴ تن زباله در قسمت رودخانه ، گلم دخترکش و آبشارهای این منطقه بسیار تاسف بار است.

آبشارهای دلفارد در استان كرمان واقع است. آبشارهاي دلفارد كه با نام «گُلم» يا «گُلم هاي دختر كش» نيز شناخته می‌شوند در فاصله 47 كيلومتري شمال جيرفت و در بخش سردسير دلفارد، در دره اي شرقي ـ غربي و مملو از چنار قرار گرفته است. گُلم در مناطق جنوبي استان، همان حوضچه آبي است كه در رودخانه ها و يا در محل آبريز آبشارها به وجود مي‌آيد.