کودکان و دانش آموزان گلستانی با حضور در محیط زیست گلستان، درباره اهمیت و راهکار حفاظت از محیط زیست آموزش دیدند.

به گزارش صدای ایرانیان (کمیته محیط زیست) به نقل از مهر، سرپرست انجمن حمایت از حیوانات استان گلستان، مسعود شکیبا گفت: مراسمی در زمینه آموزش حفظ محیط زیست در اداره کل محیط زیست زیر نظر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان و با همکاری گروه رفتگران طبیعت برگزار شد.

او گفت: این مراسم که طی چهار روز برگزار شد خانم «لنی هارت» مسوول هلندی پروژه حفاظت از فوک خزر نیز حضور داشت و برنامه‌های آموزشی خود را ارائه کرد.

شکیبا در خصوص انتخاب وی به عنوان نماینده سمن‌های گلستان بیان کرد: قرار است کلیه سازمان‌های مردم نهاد در هر استان نمایندگانی داشته باشند و این شبکه‌ها به هم وصل باشند و مرکزیت داشته باشند که اهداف آنها مرتبط با موارد زیست محیطی مانند آلودگی‌ها و حیات وحش وهمچنین فرهنگ‌سازی به طور مستقیم در این زمینه است.

درهمین ارتباط فرخنده فیروزفرد مدیر خانه فرهنگ پرسش گرگان درباره این طرح گفت: این برنامه به صورت مشارکتی با دبستان سجادیه گرگان و اداره کل محیط زیست استان گلستان برگزار شد.

او گفت: این برنامه در راستای یکی از مهمترین اهداف خانه فرهنگ پرسش که همان حفظ محیط زیست است برگزار شد.

فیروزفرد در ادامه افزود: این آموزش برای دانش آموزان مقطع ابتدایی برگزار شد چون احساس کردیم که آموزش جهت ارتقا فرهنگ محیط زیست را از کودکان باید آغاز کرد تا نگهداری را به طور صحیح یاد بگیرند، آموزش افراد بزرگسال سخت تر است چون آن ها نقش گرفتند و تغییر رفتار در آن ها مشکل است و علاوه بر این‌ها کودکان به عنوان نماینده‌ای در بین خانواده‌های خود اثر‌بخشی بیشتری را بر روی پدر و مادر خود دارند.

در این کارگاه آموزشی 360 دانش آموز حضور داشتند و مدارس دیگری هم خواستار برگزاری چنین کارگاه‌هایی هستند.