صدو پنجاه و یک نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حسن روحانی خواستار راه اندازی دوباره و تسریع عملیات اجرایی جاده علی آباد به جنگل ابر در شهرستان شاهرود شدند.

به گزارش صدای ایرانیان، طی روزهای اخیر 151 نماینده مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای از رئیس جمهور تا نسبت به اتمام عمليات اجرايی جاده علی‌آباد كتول (شيرين آباد)- ابرشاهرود اقدام شود.

این نماینگان در نامه خود اشاره کرده‌اند ساخت و ساز این جاده در دولت نهم و دهم، سه بار به تصویب هیئت دولت وقت رسیده است و اکنون هشت کیلومتر آن باقی مانده است و آن‌ها از رییس جمهوری استدعا دارند تا نسبت به عملیات اجرایی الباقی جاده مذکور اقدام کند.

به گفته كمال الدين پير موذن، عضو هيئت‌ رئيسه فراكسيون محيط‌زيست، برخی نمايندگان به احترام همكاران خود و بدون آنكه از محتوای نامه با خبر باشند آن را امضا كرده‌اند. اين در حالی است كه طي سال‌های اخير همواره كارشناسان، صاحب‌نظران و فعالان محيط‌زيست و منابع طبيعی و مسئولان سازمان جنگل‌ها و سازمان حفاظت محيط‌زيست با صراحت مخالفت خود را با ساخت جاده در جنگل ابر و تخريب اين رويشگاه بی‌نظير اعلام كرده‌اند.

پیش از این هم مطابق اعلام سازمان محیط زیست، طی ساخت و ساز و جاده سازی در این منطقه برای احداث جاده پنجم شاهرود-شمال حدود پانصد اصله درخت این جنگل قطع شده است که اعتراض بسیاری از طرفداران محیط زیست را در پی داشت.

جنگل ابر شاهرود با 35هزار هكتار بخشی از قديمی‌ترين و در عين حال زيباترين جنگل‌های هيركانی است كه با گونه‌های گياهی و جانوری نادر و به‌دليل تنوع زيستی منحصربه‌فرد، از اهميت جهانی برخوردار است. اين جنگل در ادامه جنگل‌های شمال كشور و حدفاصل شاهرود و گلستان واقع شده و ازآنجا كه در اغلب مواقع فضاي اين جنگل را اقيانوسي از ابر فرا مي‌گيرد به جنگل ابر شهرت يافته است.