سگ‌کشی شبانه در رشت موجب شده‌ است تا افکار عمومی به دنبال از سوی مسوولین شهرداری پاسخی باشند. سگ‌کشی در شهرهای ایران به دلیل حفظ امنیت روانی جامعه و کنترل جمعیت این حیوانات اتفاق می‌افتد.

به گزارش صدای ایرانیان (کمیته‌ محیط زیست) به نقل از دیدبان حقوق حیوانات، فعالین محیط زیست و مدافعان حقوق حیوانات به دنبال وقوع سگ کشی در رشت با شهرداری تماس گرفته‌اند و خواستار پاسخگویی این نهاد بوده‌اند.

صفرنژاد مسوول پروژه‌ی معدوم کردن سگ‌ها در رشت در پاسخ به نامناسب بودن روش‌های به کار رفته در سگ‌ کشی گفت: «معدوم کردن سگ‌ها در اکثر شهرهای ایران انجام می‌شود. روش‌ ما هم همان روش معمول در ایران است که سال‌هاست اجرا می‌شود.»

او در رابطه با  روش معدوم کردن سگ‌ها با سلاح سرد گفت: « این روش ، روش مناسبی است اما در حال پیگیری هستیم که اگر روش بهتری را پیدا کردیم روش‌امان را تغییر دهیم. فراخوان هم دادیم که اگر کسی روشی دارد و حتی اگر می تواند مجری آن باشد به ما مراجعه کند.»

او همچنین در پاسخ به اینکه چرا تا روش بهتری برای این‌ کار پیدا می‌کنید٬ سگ کشی را متوقف نمی‌کنید٬ گفت: من لازم نمی‌بینم که همه‌ی مسایل را برای شما توضیح دهم. حتما برای از بین بردن سگ‌ها به این روش دستور العملی وجود داشته است که ما اقدام کردیم و شکارچیان را هم اداره‌ی محیط زیست شهرداری‌ به ما معرفی کرده است.