شکارچیان کل و بز وحشی در استان‌های کردستان و کرمان که به ترتیب در مناطق حفاظت شده کوسالان و گودغول مبادرت به شکار غیرمجاز کرده بودند توسط نیروهای حفاظت محیط زیست بازداشت شدند.

به گزارش صدای ایرانیان (کمیته محیط زیست) به نقل از دیده‌بان محیط زیست و حیات وحش ایران، مراد حمیدی، رئیس اداره محیط زیست مریوان، استان کردستان گفت: شکارچیان متخلف از اهالی روستای دیوزناو که سال‌ها مبادرت به کشتار حیات وحش منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو نموده و هر بار بدون برجای گذاشتن ردی از خود، از دست محیط‌بانان متواری می‌شدند، سرانجام شناسایی و جرائم صورت گرفته توسط آن‌ها مستند شد.

او گفت: یکی از دوستان شکارچی در پی ندامت از کار خود با در اختیار قرار دادن تصاویری به محیط زیست باعث شناسایی فرد متخلف و صدور حکم جلب از سوی مقامات قضایی شد.

او در ادامه گفت: پس از صدور حکم جلب، این شکارچی و همدستانش توسط عوامل انتظامی و نیروهای یگان محیط زیست بازداشت و جهت رسیدگی به جرم کشتار حداقل ۶ کل و بز وحشی به مقامات قضایی تحویل داده خواهد شد.

محمدهادی محسن زاده، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان، استان کرمان گفت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و شنیدن صدای تیر در منطقه شکار ممنوع گود غول، با بررسی یک سواری پژو و پیدا کردن لاشه یک کل وحشی به همراه یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی برنو و فشنگ‌های مربوطه افراد متخلف را دستگیر کردند.

او گفت: در جریان رسیدگی به پرونده در شعبه ۱۰۳ دادگاه جزایی شهرستان سیرجان، متهم از بابت شکار غیرمجاز یک کل وحشی مجرم شناخته شده و به استناد بند ب ماده ۱۱ قانون صید و شکار به تحمل ۴ ماه حبس تعزیری (زندان غیر قابل خرید) محکوم گردید.

همچنین متهم مبلغ ۱۸ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک کل وحشی را نیز پرداخت نمود.