معاون عمرانی استاندار خوزستان اعلام کرده که طرح ساخت تونل بهشت‌آباد متوقف شده است. این تونل قرار بود آب رودخانه کارون و نیز سرچشمه زاینده‌رود در استان چهار محال و بختیاری را به زاینده رود در اصفهان منتقل کند.

 به گزارش صدای ایرانیان به نقل از مهر؛ احمد سیاحی در جلسه شورای اداری که با موضوع گزارش عملکرد دولت در خوزستان گفت: با تلاش های صورت گرفته و مستندات ارائه شده، عملیات اجرایی تونل انتقال آب بهشت آباد از برنامه های وزارت نیرو حذف شد.

ساخت تونل بهشت‌آباد مدتهاست که مورد انتقاد تعداد زیادی از مردم و فعالان محیط زیست خوزستان . چهارمحال و بختیاری است و بحث و جدل‌های زیادی حول آن صورت گرفته است. سایت مهر با اعلام این خبر از قول معاون عمرانی استاندار خوزستان نوشته است: «انتقال آب از سرشاخه‌ها برای شرب و صنعت انتقال داده می‌شود و طرح تونل بهشت آباد حذف شد، 580 میلیون‌متر مکعب در سال آب برای شرب و صنعت انتقال داده می‌شود که باید سهم صنعت کاهش یابد.»

احداث تونل بهشت‌آباد از سال ۱۳۹۰ در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است. نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و مقام‌های دیگر این استان، تلاش بسیاری برای پیشبرد این پروژه انجام دادند.