کارگاه آموزشی با موضوع کاهش مصرف نمک و بهداشت دهان و دندان در سه دبستان جانبازان ، جعفرپور و فیروز رضایی برای مقاطع پنجم و ششم توسط کارشناس تغذیه و کارشناس سلامت دهان و دندان در پاسارگاد فارس برگزار شد .

به گزارش صدای ایرانیان(کمیته کودک و نوجوان) به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان پاسارگاد، هر فرد در روز تنها مجاز به مصرف 5 گرم نمک می باشد و از آنجایی که تنقلاتی چون پفک ، چیپس ، مغزهای بسته بندی شده و فست فود ها حاوی مقدار زیادی نمک هستند مصرف آنها را باید به حداقل رساند و میان وعده های سالمی چون میوه و سبزی ، مغز های خام ، شیر و آبمیوه ها ، ساندویچ های خانگی مثل نان و پنیر ، نان و تخم مرغ ، ساندویچ مرغ و… را جایگزین آنها کرد .
در همین راستا در شهر پاسارگاد فارس، کارگاهی آموزشی با موضوع کاهش مصرف نمک و بهداشت دهان و دندان در سه دبستان جانبازان ، جعفرپور و فیروز رضایی برای مقاطع پنجم و ششم توسط کارشناس تغذیه و کارشناس سلامت دهان و دندان برگزار شد.

ابتدا حسینی، کارشناس تغذیه در این کارگاه  در رابطه با خطرات جبران‌ناپذیر زیاده‌روی در مصرف نمک از جمله ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی ، بیماری‌های کلیوی ، استئوپروز و… در سنین بزرگسالی برای دانش‌آموزان صحبت کرد.

  او سه راهکار برای کاهش مصرف نمک به دانش آموزان ارائه داد؛ 1- حذف نمکدان در سفره غذا 2- استفاده کمتر از نمک حین پختن غذا 3- مصرف کمتر تنقلاتی که حاوی نمک بالایی هستند ، مثل پفک ، چیپس ، لواشک ، مغزهای بسته بندی شده و…
پس از آن شیفته مهر،کارشناس بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت در رابطه با سلامت دهان و دندان ، ویژگی‌های دندان سالم ، شیوه صحیح مسواک زدن ، علل بوی بد دهان و راه های از بین بردن آن آموزش‌هایی به دانش‌آموزان داد.

به گفته کارشناسان بهداشت، بهداشت دهان و دندان یکی از مهم‌ترین ارکان بهداشت فردی است که ضروری است از دوران بسیار خردسالی آغاز شود. توجه به سلامت و بهداشت دندان‌های شیری  می تواند  کمک  مناسبی برای داشتن دندان های سالم  و دایمی  باشد .