انصراف خانواده کودکان شین‌آبادی از داشتن وکیل

خانواده‌ کودکان شین آبادی اعلام کردند تصمیم دارند بدون وکیل پرونده کودکان خود را پیگیری کنند. مرادی پدر یکی از دختران شین‌آبادی در این باره به خبرآنلاین گفت: ما نحوه‌ کار وکلایمان گلایه داریم و به همین دلیل به شکل رسمی اعلام می‌کنیم که از این به بعد بدون استفاده از این دو وکیل پیگیر پرونده‌ی فرزندانمان خواهیم بود.»

خلاصه قصه پنج اثر برتر بخش بین‌الملل جشنواره پویانمایی ارایه شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خلاصه قصه این 5 اثر پویانمایی شاخص که در بخش بین‌الملل نهمین جشنواره پویانمایی تهران شرکت می‌کنند، از سوی دبیرخانه جشنواره ارایه شده است.
براساس این گزارش، «خرگوش و گوزن» (Rabbit and Deer) محصول سال 2013 از کشور مجارستان به کارگردانی پیتر واچ است. این اثر پویانی تاکنون 70 جایزه از جشنواره‌های مختلف از قبیل بهترین پویانمایی آکادمی اوارد، جایزه انیفست چک، جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره انسی، جایزه ویژه جشنواره کن و… به دست آورده است. داستان این پویانمایی درباره‌ گوزن و خرگوشی است که با شادی و دوستی با هم زندگی می‌کنند تا این‌که دوستی آن‌ها با دل‌مشغولی جدید گوزن مورد آزمایش قرار می‌گیرد و…

7 درصد کودکان و نوجوانان در جهان بیش‌فعالی دارند

به گزارش هلث دی نیوز آمریکا،‌ تحقیقات جدید نشان داد که حدود 7 درصد از کودکان سراسر جهان، بیش فعالی (ADHD) دارند. این برآورد مبنی بر داده‌های 175 تحقیقات گذشته بوده که در حدود چهار دهه به انجام رسیده است. نویسنده «رائه توماس» از دانشگاه استرالیا در این باره اظهار داشت: این تخمین و بررسی می‌تواند به مقامات بهداشت عمومی کمک کند و این نوع اختلال در جامعه مورد تشخیص قرار گیرد. این ارزیابی در آخرین اطلاعات مراکز ایالات متحده برای کنترل و پیشگیری بیماری کودکان در سنین مدرسه که در سال 2011 به بیش‌فعالی تشخیص داده شدند، 11 درصد اعلام شده بود.

سنگ تمام بهزیستی برای کودک قربانی اسید

رئیس سازمان بهزیستی، هزینه ۷۰ میلیونی درمان صورت و سر علی اکبر پسربچه ای که در حادثه ای غیرعمد دچار اسید سوزی شده بود را بر عهده گرفت. به گزارش مهر، ۲۵ دیماه سال جاری بود که شیرین علی همرنگ زاده همراه پسرش علی اکبر به واسطه معرفی یکی از همسایگانشان به خبرگزاری مهر مراجعه کرد تا بتواند دغدغه ها و مشکلاتش را با رسانه ها در میان بگذارد.

کمیسیون تنظیم مقررات در دی‌ماه امسال با مصوبه‌ای اپراتورهای تلفن همراه را از فروش سیم‌کارت به افراد زیر هجده سال منع کرد، همچنین براساس این مصوبه، اپراتورها موظف به ارائه سیم‌کارت کودک با اعمال محدودیت در دسترسی به دیتای نسل‌های 3 و 4 برای این قشر شدند.

با اجرای طرح داناب در کرمانشاه بیش از 48 هزار نفر دانش آموز آموزش خواهند دید

کیاست امیریان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در این جلسه گفت:بی شک پیشرفت جوامع مختلف بر پایه دانش وآگاهی شکل می گیرد وبدون این سنگ بنا،توسعه همه جانبه امکان پذیر نخواهد بودایشان در بخش دیگری ازصحبتهایش گفت: درطرح ملی داناب ما سعی داریم با تکیه بر قشر فرهنگی کشور دربین تاثیر پذیرترین وتاثیرگذارترین قشر جامعه اثر گذشته وفرهنگ مصرف بهینه در بخش آب کشاورزی را منتقل نمائیم.
در ادامه مهندس شهلایی معاونت حفاظت وبهره برداری ضمن تشریح وضعیت منابع آبی دراستان گفت: درطرح ملی داناب امسال بیش از 48000 هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول با مفاهیم مورد نظر وسرفصل های تدوین شده آشنا خواهند شد وامیدواریم با تداوم این طرح در سالهای آتی نقاط ضعف را از بین برده ومیزان موفقیت طرح را افزایش دهیم.

آموزش 60 هزار دانش آموز زاهدانی در قالب طرح داناب آغاز شد

مدیر عامل آب منطقه ای سیستان وبلوچستان گفت طرح دانش آموزی نجات آب ازسال تحصیلی 91-90درسیستان وبلوچستان شروع شد.مهندس عاقبت بخیرافزود: هدف ازاجرای این طرح تربیت نسلی اشنا باچالشهای آب به منظورتسهیل فعالیتهای مدیران فعلی وآتی امورآب کشوروهمچنین نهادینه سازی ارتقائ اگاهی عمومی ازطریق ایجاد تشکل های دانش آموزی ویژه ناجیان اب می باشد .میر عامل آب منطقه ای استان اضافه کرد این طرح برای دومین باربا همکاری اموزش وپرورش در100 آموزشگاه دوره اول متوسطه اجرا شده است