دو دبیرستان دخترانه کوثر و دکتر حسابی شهرستان کوهدشت نزدیک به 20 روز است با نبود وسایل گرمایشی به سر می برند و دانش‌آموزان مجبورند  برای تحمل سرمای طاقت فرسای زمستان با یتو در صندلی‌های سرد کلاس بنشینند.

صدای ایرانیان (کمیته کودک و نوجوان) به نقل از مهر، قدیمی بودن و فرسودگی دیگ‌های بخار سیستم گرمایشی این دو دبیرستان که دارای یک ساختمان بزرگ هستند، علت قطع شدن گرمای کلاس‌ها عنوان شده است. این وضعیت به گونه‌ای است که دانش‌آموزان مجبورند برای تحمل فضای سرد زمستانی کلاس‌ها از پتوهایی استفاده کنند که از خانه‌های خود همراه می‌آورند.

مسوولان دبیرستان کوثر می‌گویند: دو دیگ بخار سیستم گرمایشی دبیرستان بسیار قدیمی هستند . چند بار هم تعمیر شده‌اند اما به علت پوسیدگی، امکان تعمیر دوباره‌ی آن‌ها وجود ندارد. مسوولان اداره کل نوسازی مدارس استان از محل بازدید کرده و گفته‌اند دیگ‌های بخار نو را از تهران سفارش داده‌اند و به زودی مشکل گرمایشی دو دبیرستان رفع خواهد شد.
یکی از دانش‌آموزان این دبیرستان در همین ارتباط می‌گوید: وضعیت سرمای کلاس‌ها به قدری حاد است که حتی نمی‌شود از ماژیک‌ها استفاده کرد چون تا چند کلمه با آنها نوشته می‌شود یخ می‌زنند.

دانش آموزی دیگر در حالی که پتوی مسافرتی را به دور خود پیچانده است، گفت: باور کنید قادر به یادگیری هیچ کدام از درس‌ها حتی ریاضی که بسیار برایمان مهم است نیستیم چون سرمای شدید اجازه فکر کردن را از ما گرفته است.

کاظمی، مسوول تدارکات و پشتیبانی آموزش و پرورش کوهدشت با بیان اینکه آموزش و پرورش مجری هیچ گونه طرح عمرانی نیست، در این خصوص گفت: با توجه به حساسیت موضوع، از مدیرکل نوسازی مدارس استان خواستیم برای بازدید به کوهدشت بیاید که ایشان هم به کوهدشت آمد و قول داد هرچه زودتر موضوع پیگیری شود.

او افزود: تعمیر سیستم گرمایشی دو دبیرستان کوثر و دکتر حسابی کوهدشت 15 تا 20 میلیون تومان اعتبار لازم دارد که از طریق مناقصه پیمانکار آن مشخص و وسایل مورد نیاز از تهران خریداری شده که به محض رسیدن تجهیزات، کار تعمیر توسط پیمانکار انجام خواهد گرفت.

با این حال، حسین اسدی‌پور مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان مشکل سیستم گرمایشی این دبیرستان‌ها را رد کرده و می‌گوید: در بازدیدی که هفته گذشته از دبیرستانهای کوهدشت داشتیم مشکل جدی در این زمینه وجود نداشت.

بنا براین گزارش وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان به مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال تامین شده است، افزود: این اعتبار در میان کل شهرستان‌های استان لرستان از جمله کوهدشت توزیع شده و کار استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در حال انجام است.

بنا به آمار اداره آموزش و پروش استان لرستان، 5404 مدرسه و 20059 کلاس درس در این منطقه وجود دارد. کل دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در این استان برابر با 409280 نفر است که از این تعداد، 194839 پسر و 214441 نفر دختر هستند.