سامان رسول‌پور:  هر کدام از ما به استناد منبعی، خبری منتشر کرده‌ایم. برخی به نقل از برادر سامان نسیم گفته‌اند او اعدام شده و برخی به نقل از خواهر سامان نسیم گفته‌اند که او اعدام نشده. معنایش چیست؟ از خانه پدری سامان نسیم صدای واحدی شنیده نمی‌شود. وقت این است که خانواده سامان نسیم را رها کنیم! منطقی‌ترین رفتار این است که هم رسانه‌ها و هم آنانی که نگران سامان نسیم هستند، از حکومت بپرسند: سامان نسیم کجاست؟

صدای ایرانیان (کمیته کودک و نوجوان)؛ سامان نسیم سپیده‌دم روز پنج‌شنبه ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، درحالی به چوبه دار آویخته شد که سازمان ملل متحد، عفو بین‌الملل، دیدبان حقوق بشر، فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، اتحادیه اروپا و کمیسر حقوق بشر دولت فدرال آلمان، درخواست توقف حکم را کرده بودند. این زندانی سیاسی که در زمان بازداشت ۱۷ سال داشت، به اتهام همکاری با حزب «حیات آزاد کردستان» (پژاک) و«محاربه» اعدام شد.

یکی از بستگان سامان نسیم به سامان رسول‌پور،روزنامه‌نگار کرد گفته است: «از وزارت اطلاعات تماس گرفته‌اند و به ما خبر دادند که شنبه برای تحویل وسایل سامان به زندان ارومیه مراجعه کنیم.» همزمان منابع دیگری نیز خبر داده‌اند که این زندانى سیاسى توسط ماموران اداره اطلاعات ارومیه و با حضور شخص دادستان عمومى و انقلاب ارومیه در زندان دریا اعدام شده است.

یکی دیگر از نزدیکان این خانواده به صدای ایرانیان گفت: «من بابرادرش صحبت كردم، گفت: ديروز يعنى روز پنج‌شنبه از يك جاىی كه شماره خصوصى انداخته بود به من زنگ زدند، گفتن شنبه بيا وسايل‌هاى سامان را بگير». برادر نسیم در ادامه گفته است:«براى چى، چه كارش كردى؟ گفته من مامورم و معذور. هيچى نگفت».

برخی منابع نیز از گفتگو با خواهر سامان نسیم خبر داده‌اند. او بر خلاف برادر بزرگتر ادعا کرده که سامان اعدام نشده است.
کمپین زندانیان سیاسی نیز در گزارش خود نوشت «شماری از بستگان سامان نسیم و همچنین سایر زندانیان، شب گذشته را در مقابل درب زندان مرکزی ارومیه گذرانده‌ بودند، بدون اینکه به آنها پاسخی داده شود.»

هنوز بعد از گذشت چند روز نمی‌توان با اطمینان از اعدام این نوجوان 17 ساله سخن گفت. رسول‌پور در این ارتباط در صفحه فیسبوک خود نوشت:«این بازی دردناک را باید خاتمه داد. نهاد امنیتی می‌خواهد رسانه‌ها و خانواده سامان نسیم بر سر خبر اعدام او، پینگ پنگ بازی کنند. هر کدام از ما به استناد منبعی خبری منتشر کرده‌ایم برخی به نقل از برادر سامان نسیم گفته‌اند او اعدام شده و برخی به نقل از خواهر سامان نسیم گفته‌اند که او اعدام نشده. معنایش چیست؟ از خانه پدری سامان نسیم صدای واحدی شنیده نمی‌شود. وقت این است که خانواده سامان نسیم را رها کنیم! آنها نمی‌توانند در این زمینه خبری قطعی به کسی بدهند. اساسا شاید دلشان نخواهد یا جرات نکنند یا هنوز امیدی داشته باشند. خانواده سامان نسیم را رها کنیم!

منطقی‌ترین رفتار این است که هم رسانه‌ها و هم آنانی که نگران سامان نسیم هستند، از حکومت بپرسند: سامان نسیم کجاست؟ اگر اعدام شده، این حکومت است که باید رسما به آن اعتراف کند و مسئولیتش را هم قبول کند. اگر هم نکرده باز باید بگوید. این سکوت [نه تائید و نه تکذیب] و این وضعیت [نه مرگ، نه زندگی] چه معنایی دارد؟ واقعا: سامان نسیم کجاست؟»

کمال حسینی یکی دیگر از روزنامه‌مگاران کرد در ارتباط با بلاتکیفی خانواده سامان نسیم نوشت: «عصر شنبه ٢ اسفندماه ٩٣ اينجانب (كمال حسيني) با خانواده سامان تماس گرفتم ابتدا خواهر سامان (نسرين نسيم) در پاسخ سوال من كه پرسيدم “آيا امروز كسي به اروميه رفته است؟” مي‌گويد “متاسفانه به علت نامساعد بودن هوا و بارش برف در مسير، برادر و بستگان نتوانستد بروند و برگشته اند و قرار بر اين است كه فردا بروند”.
سپس خواهر سامان تلفن را به برادرش (مختار نسيم) مي دهد و او كه از جانب مادرش حامل پيامي به دولت تدبير و اميد است، اينگونه سخن مي گويد “از دولت تدبير و اميد ميخواهيم كه اميد را به ما بازگردانند و حداقل براي ما روشن كنند كه آيا فرزند ما زنده است يا نه؟”.»

سامان نسیم زندانی سیاسی کُرد، در تاریخ ۲۴ تیرماه ۱۳۹۰، در سن ۱۷ سالگی بازداشت شد. وی در شعبه ۱ دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه به اعدام محکوم و حکمش در دیوان عالی کشور تایید شد.