بر اساس گزارش‌های منتشر شده، گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در دور جدیدی از اعدام‌های خود در انظار عمومی جان 17 مرد جوان را به اتهام همجنسگرایی در کمتر از 48 ساعت گرفته است. همچنین بنا بر اخبار منتشر شده یک زن نیز به اتهام زنا سنگسار شد.

به گزارش صدای ایرانیان (کمیته اقلیت‌های جنسی و جنسیتی) به نقل از Zee news؛ اکثر این جوانان که به صلیب کشیده شده‌اند به اتهام همجنسگرایی محکوم به مرگ شده‌اند.

هرچند در سال گذشته تصاویر نگران‌کننده‌ای از اینگونه اعدام‌ها در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته است اما در هفته گذشته انتشار عکس دو همجنسگرای مرد که با چشمانی بسته از بالای عمارتی بلند در مقابل چشمان مردم به پایین پرتاب شدند، نگرانی فعالان ال‌جی‌بی‌تی و حقوق بشر را دوچندان کرد.

گفته می‌شود تصاویر مربوط به یکی از دفاتر تسخیر شده داعش در شهر نینوا، یکی از شهرهای عراق است. این تصاویر نشان می‌دهد که اعضای گروه دولت اسلامی در صدد هستند تا فرامین الهی درباره مجازات خاطیان را اجرا کنند.

کمیته ناظران حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است در گزارشی اعلام کرد گسترش کشتار‌های عمومی در این مدت پس از کشته شدن گروهی از اعضای اسلامگرای داعش و به طور کلی ناکامی‌هایی که در پیشروی‌های نظامی در عراق و سوریه داشته‌اند، چشمگیرتر شده است.

کمیته ناظران حقوق بشر سوریه می‌گوید  به صلیب کشیده شدن این افراد در 48 ساعت انتقام گروه دولت اسلامی است در برابر کشته شدن 12 عضو آن . همچنین این کمیته معتقد است این کشتارها نشانه‌ای است برای ارسال پیام از جانب داعش به مردم تحت حاکمیت خود. در واقع داعش می‌خواهد بگوید: «این سرانجام کسانی است که با ما دشمن هستند.»