دانشجوی تراجنسیتی ترک مورد هتک حرمت پلیس کشور ترکیه قرار گرفت. او در جریان تظاهرات گروهی از دانشجویان دانشگاه اوزگو  در استانبول توسط پلیس استانبول دستگیر شده بود.

اوستا اوغلو، 21 سال دارد و هویت جنسی‌اش تراجنسیتی است. بر اساس گزارش تارنمای KAOS GL، او دانشجوی تاریخ علم در دانشگاه اوزگو است. اوغلو به همراه دوستانش در جریان تظاهرات دانشجویان دانشگاه اوزگو در استانبول دستگیر شد. پس از دستگیری و در هنگامی که او در بازداشت بود علاوه بر ضرب و شتم شدید توسط پلیس مورد هتک حرمت نیز قرار گرفت.

به گفته اوستا اوغلو به او توهین‌های شدید جنسیتی شده است: «پلیس حدود یک ساعت و نیم من و دیگران را در حالیکه به دستانمان از پشت دستبد زده بودند روی زمین خواباندند. در این مدت به طور متناوب ما را کتک زده و فحش می‌دادند.در این میان مرا به دلیل سن کم از جمع جدا کردند و بعد از دیدن کارت شناسایی من شروع به مسخره کردنم کردند.»

آنها می‌گفتند «تو دختر هستی یا پسر؟ همجنس‌باز هستی؟ ک**نی هستی؟ دقیقا تو چی هستی؟ تو را باید چه جوری گا***؟…. این تمسخر در حین انتقال به بازداشتگاه هم ادامه داشت.» او اضافه کرد: «آنها در مسیر انتقال به بازداشتگاه مرتب تکرار می‌کردند باید اسم تو را به لیست زنان اضافه کنیم و می‌خندیدند.»

اوستا در حالی که از این بی‌حرمتی و شکنجه‌های انجام شده دچار مشکل شده است می‌گوید: امیدی به اجرای قانون و مجازات این پلیس‌ها ندارم و به همین دلیل مطمئن هستم که شکایت از آنها هم فایده‌ای نخواهد داشت. باید این گفته را که دولت ترکیه قانونمند است را به فراموشی بسپاریم و آن را یک شوخی مضحک بدانیم.»

گفته می‌شود در ترکیه ال جی بی تی آی ها در برابر حملات و فوبیایی که در جامعه نسبت به آنها صورت می‌گیرد هیچگونه حمایت قانونی ای ندارند. و این موضوع را به راحتی از آمار و اخبار کشته شدگان و اخبار ضرب و شتم آنها در رسانه‌ها می‌توان متوجه شد. در قانون اساسی نیز هیچ برابری ای وجود ندارد. تحت این شرایط در دعاوی هم نباید انتظار اجرای عدالت را داشت.