مدیر مرکز جمعیت زنان رنگین پوست تراجنسی، لورد شالی: ما نیازی به اثبات خود نداریم چون هیچ خطا و اشتباهی نکردیم.

به دنبال مرگ نوجوان تراجنسی، صدها نفر در مخالفت با مشکلات تراجنسی‌ها در واشنگتن دست به  تجمع اعتراضی زدند و مخالفت خود را با مشکلات تراجنسیتی‌ها ابراز کردند.

روز شنبه‌ی گذشته بیش از 300 نفر در واشنگتن پایتخت آمریکا به منظور بالا بردن آگاهی درخصوص مسائل پیش روی افراد تراجنسیتی و به یاد نوجوان تراجنسی 17 ساله که در ماه پیش خودکشی کرد، تجمع کردند.

تظاهر کنندگان در واشنگتن دی سی گردهم آمدند تا علناً با تراجنس هراسی و تغییر-درمان دگرباشان جوان مخالفت کنند و آگاهی مردم را نسبت به مسایل بهداشتی و خط مشی‌های جامعه تراجنسی بالا ببرند.

این گردهمایی با نام لی‌لاه آرکین برگزار شد. این نوجوان ۱۷ ساله در اوهایو خود را جلوی یک کامیون انداخته و خودکشی کرد. یادداشتی که پس از مرگ او در حساب کاربری تامبلر وی منتشر شد مشخص می کند او از قبل قصد خودکشی داشته است.

آرکین در این یادداشت دلیل خودکشی خود را سال‌ها ارعاب و تهدید و آزار و همچنین طرد شدن از جانب خانواده دانست. او تلاش خانواده را برای تغییر-درمان و مسیحی کردن او را یکی از دلایل خودکشی اعلام کرد.

مدیر مرکز جمعیت زنان رنگین پوست تراجنسی، لورد شالی که در جمع آوری ویدئوهای مرتبط با تراجنسی‌ها فعال است، می‌گوید: «ظلم و ستم در تمام جوانب زندگی ما به طور ملموسی آشکار است اما ظلم وستم ساختاری به گونه‌ای است که ما ناچاریم باورمان را ثابت کنیم.»

«من اینجا هستم تا به شما بگویم که ما نیازی به اثبات خود نداریم چون هیچ اشتباه و خطایی از جانب ما وجود نداشته و ندارد. جامعه‌ی فاسد، جهل آگاهانه، هم‌دستی، و تعامل غیر فعال آن چیز اشتباهی است که از پذیرش افراد تراجنسیتی و حق حیات آنها خودداری می‌کند.»