تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل هشدار داد دسترسی و سوء استفاده از حریم خصوصی افراد در فضای مجازی به ویژه برای همجنسگرایان عواقب وخیمی به همراه خواهد داشت.

صدای ایرانیان (کمیته اقلیت‌های جنسی و جنسیتی)، تیم کوک مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت اپل در نشستی با موضوع امنیت سایبری در دانشگاه استنفورد در روز جمعه نسبت به حفظ و امنیت حریم خصوصی افراد در فضای مجازی هشدار داد. او که چند دقیقه قبل از ملاقات با باراک اوباما سخنرانی سخنرانی می‌کرد، با اشاره به لزوم حقوق برابر و ایمنی در جامعه همجنسگرا، خطاب به کاخ سفید نسبت به رعایت نشدن این حقوق هشدار داد.

او گفت: تاریخ به ما نشان داده است که به خطر انداختن حریم خصوصی عواقب وخیمی داشته است. ما هنوز در دنیایی زندگی می‌کنیم که رفتار‌های تبعیض‌آمیز نسبت به بخشی از مردم وجود دارد. هنوز تعداد بیشماری از مردم برای ابراز عقیده، مذهب و حتی عشقی که انتخاب می‌کنند، آزاد نیستند.

به گفته کوک در جهان کنونی اطلاعات برای افراد به ویژه جامعه ال‌جی‌بی‌تی مانند «مرگ و زندگی» است.

«اگر کسانی مانند ما که مسئولیت‌هایی برعهده‌امان است، برای حمایت از حریم خصوصی افراد کاری انجام ندهیم، چیزهای به مراتب مهمتر از پول و ثروت را به خطر خواهیم انداخت و آن چیزی جز زندگی افراد نیست.»

کوک اضافه کرد: مردم اطلاعات شخصی و ارزشمند خود را به ما سپرده‌اند. ما بدهکار آنها هستیم و این بدهکاری همان حمایت و حفظ امنیت آن اطلاعاتی است که به ما می‌سپارند.

ما که معتقد به حقوق بشر و کرامت انسانی هستیم باید در عمل نیز آن را اجرا کنیم. عمیقا اعتقاد داریم که هر فرد حق برخورداری از حریم خصوصی و امنیت را دارد.

یادآور می‌شود آقای کوک اولین مدیرعامل یک شرکت فن‌اوری غول‌پیکر است که با آشکار سازی در سال گذشته اعلام کرد همجنسگراست. او در این مدت در زادگاهش (آلاباما) پیگیر اجرای حقوق برابر برای همجنسگرایان، لزبین‌ها و تراجنسیتی‌ها بوده است.