این روزها در شبکه‌های اجتماعی و جامعه ال‌جی بی تی تبلیغات یک کمپین برای حمایت از همجنسگرایان چینی دست به دست می‌شود. این کمپین سعی دارد تا مردم را به پذیرش همجنس‌گرایان و رفتاری ضد تبعیض‌آمیز با آنها تشویق و فرا خواند.

صدای ایرانیان (کمیته اقلیت‌های جنسی و جنسیتیهافینگتون پست در خبری از راه‌اندازی کمپینی در حمایت از جامعه همجنس‌گرای چین خبر دارد. به گزارش این تارنما شعار «عشق یک انتخاب نیست» این روزها در شبکه های اجتماعی در چین به طور وسیعی در حال انتشار است. هدف این تبلیغات تابو زدایی فرهنگی از مسئله همجنسگرایی در چین عنوان شده است. (

جنبه چشمگیر این کمپین تصاویر زوج‌های همجنسگرای چینی‌ست که با نقل قول‌هایی در خانه‌های خود می‌گویند: «عشق یک انتخاب نیست؛ ما همجنسگرایی را انتخاب نکردیم بلکه ما همجنسگرا هستیم. خوشبختانه جهان آنقدر بزرگ است که برای همه‌ی انسان‌ها جا داشته باشد.»

دیوید لی یکی از سازمان‌دهدهندگان کمپین اطلاع‌رسانی ال‌جی بی‌تی‌ها به هافینگتون پست گفت: « کماکان اکثریت مردم در چین تصور می‌کنند همجنسگرایی یک نوع انحراف و یا بیماری است. البته، به طورکلی باتوجه به سانسور موجود، آگاهی‌بخشی به مردم در مورد ماهیت همجنسگرایی بسیار سخت است.»

وی اضافه کرد: «بزرگترین چالش و مشکل جامعه ال‌جی‌بی‌تی در چین فقدان امنیتی است. ما همیشه این عدم امنیت را احساس می‌کنیم. همواره نگران این هستیم که هویت جنسی‌مان دردسرساز شود پس در مسائلی مانند اجاره خانه، تحصیل و حتی کار دچار مشکل شویم.»

خانم مولی مائو که هم اکنون با همسر لزبین‌اش در شانگهای  چین زندگی می‌کند نیز می‌گوید: «می‌خواهیم به آنها بگوییم، ما خودمان هستیم؛ میتوانیم زندگی شاد و آرامش‌بخشی داشته باشیم؛ نباید در سایه ایستاد.»

قانون منع همجنسگرایی در چین از سال 1997 برداشته شده است اما ازدواج همجنسگرایان هنوز از پشتیبانی قانونی برخوردار نیست و همجنسگرایان چینی از حقوق اولیه و اساسی‌شان محروم‌اند.