مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: 325 کودک بی سرپرست و بدسرپرست در آذربایجان شرقی وجود دارد.

به گزارش صدای ایرانیان (کمیته کودک و نوجوان) به نقل از هم‌نوا؛ مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در بازدید از شیرخوارگاه احسان گفت: هدف از این بازدید آشنایی مردم با نیازهای کودکان بی سرپرست و بد سرپرست است، چرا که این کودکان نیز جزئی از مردم جامعه محسوب می‌شوند.

به گفته محسن ارشدزاده هدف دیگر از این بازدید این است که کودکان بی سرپرست و بد سرپرست مورد توجه خانواده ها قرار گیرد، چرا که این کودکان نیاز به  محبت دارند و این بازدیدها می‌تواند توجه مردم را به این کودکان نشان دهد.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی افزود: اکثر کودکان دختر و پسر بی سرپرست و بد سرپرست در شیر خوارگاه احسان تا شش سالگی در کنار هم زندگی می‌کنند، با توجه به اینکه اکثر پرستاران، کارکنان، مربی و کمک مربی بانوان هستند، این کودکان به خصوص کودکان پسر تمایل بیشتری به محبت مردان دارند، پسران این شیرخوارگاه بیشتر به محبت پدرانه نیاز دارند.

ارشدزاده با بیان اینکه اداره کل بهزیستی با کمبود منابع مالی رو برو است، گفت: افراد به خصوص خانواده‌ها می‌توانند این اداره کل را در راستای ارتقای خدمات و یا در زمینه‌های دیگر کمک کنند.

او با اشاره به آمار کودکان بی سرپرست و بد سرپرست آذربایجان شرقی افزود: یک هزار و ۴۵۰ کودک تحت سرپرستی بهزیستی هستند و این کودکان بعد از شناسایی دستگاه قضایی به بهزیستی معرفی شده‌اند.

وی همچنین در ادامه گفت: یک هزار و ۱۰۰ نفر از کودکان معرفی شده به بهزیستی، توسط این اداره کل تحویل فامیل‌های نزدیک داده شده‌اند که آنها قیم این کودکان هستند و بهزیستی برای کمک هزینه نگهداری این کودکان ماهانه مبلغی را در اختیار قیم‌های کودکان قرار می‌دهد.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۴۰۰ خانواده بی فرزند در آذربایجان شرقی وجود دارند، اظهار داشت: این خانواده ها علاقه مند به نگه داری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست به اداره کل بهزیستی استان هستند که قرار است بعد از بررسی وضعیت خانواده ها و کودکان بر اساس قانون به خانواده های علاقه مند تحویل داده می‌شوند.