«رندی بری» به عنوان اولین فرستاده‌ی ویژه وزارت امور خارجه آمریکا‌ در امور حقوق  اقلیت‌های جنسی و جنسیتی انتخاب شد. گفته می‌شود آقای بری، خود یک همجنس‌گراست.

صدای ایرانیان (کمیته اقلیت‌های جنسی و جنسیتی)؛ روز دوشنبه 4 اسفندماه (23 فوریه) «جن ساکی»، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در نشست هفتگی خود با مطبوعات اعلام کرد که رندی بری به عنوان اولین فرستاده ویژه این وازتخانه در امور حقوق  دگرباشان جنسی شروع به کار خواهد کرد. (مشاهده ویدئوی سخنان جن ساکی )

رندی بری، دیپلمات همجنسگرای آمریکایی در حال حاضر سرکنسول کنسولگری وازت امور خارجه ایالات متحده در آمستردام است.

همزمان جان کری، وزیر امور خارجه در بیانیه‌ای در همین روز رندی بری را به این پست منصوب کرد. متن کامل بیانیه جان کری که در وبسایت سفارت مجازی ایالات متحده منتشر شده است به شرح زیر است:

وزارت امور خارجه ایالات متحده

دفتر سخنگو

بیانیهِ جان کری، وزیر امور خارجه

۲۳ فوریه ۲۰۱۵

فرستاده ویژه در امور حقوق بشر دگرباشان جنسی

برای من بسیار مایه افتخار است که انتصاب رندی بری را به عنوان اولین فرستاده ویژه  در امور حقوق بشر دگرباشان جنسی اعلام کنم.

ما برای یافتن یک مسوول آمریکایی مناسب برای این ماموریت مهم بسیار جستجو کردیم. رندی یک رهبر است. او یک مشوق است. اما مهمتر از همه برای این مسوولیت، او دارای بینش است. رندی در هر جایی که خدمت کرده است، از نپال تا نیوزیلند، از اوگاندا تا بنگلادش، از مصر تا آفریقای جنوبی، و به تازگی به عنوان سرکنسول در آمستردام، او سرآمد بوده است. او صدای صراحت و قاطعیت برای حقوق بشر است. و من یقین دارم که رهبریت رندی در سمت فرستاده جدید ما تلاش‌های در حال انجام برای پیش رفتن به سوی دنیایی عاری از خشونت و تبعیض علیه دگرباشان جنسی را به شدت پیش خواهد برد.

حمایت از و ترویج حقوق بشر دگرباشان جنسی در مرکز تعهد ما به پیشبرد جهانی حقوق بشر قرار دارد – در قلب و ضمیر دیپلماسی ما. به همین دلیل است که ما برای الغای قوانینی که در کشورهای مختلف دنیا روابط با رضایت طرفین بین دو فرد همجنس را جرم می‌انگارند، در کاریم. به همین دلیل است که ما در حال ساختن ظرفیتمان برای پاسخگویی سریع به خشونت‌ها علیه دگرباشان جنسی هستیم، و به همین دلیل است که ما از طریق «صندوق جهانی برابری» در حال کار با دولت‌ها، جوامع مدنی و بخش خصوصی هستیم تا از پیشبرد جهانی حقوق بشر دگرباشان جنسی حمایت کنیم.

بارها و در کشورهایی متعدد دگرباشان جنسی بخاطر کسی که به او عشق می ورزند مورد تهدید قرار می گیرند، به زندان می‌افتند و تحت تعقیب قرار می گیرند. دولت‌های زیادی قوانین را پیشنهاد داده‌اند و یا از تصویب گذرانده‌اند با هدف محدود کردن آزادی بیان، گردهمایی، مذهب و تظاهرات مسالمت آمیز. بیش  از ۷۵ کشور روابط با رضایت طرفین بین دو فرد همجنس را جرم می‌دانند.

در همین زمان و در بسیاری از موارد با کمک ما دولت‌ها و دیگر موسسات، از جمله نمایندگان همه ادیان، گام‌هایی را بر می‌دارند تا حقوق جهانی بشر همه افراد را، بدون توجه به گرایش جنسی و هویت جنسی، دوباره تایید کنند. پس درحالی که این مبارزه هنوز به پیروزی نرسیده است، زمان نا امید شدن نیست. زمان فعال باقی ماندن است. زمان تثبیت برابری و شان همه افراد، جدا از گرایش جنسی یا هویت جنسی آنهاست. و من یقین دارم با کمک رندی در رهبری تلاش‌های ما، این دقیقا همان چیزی است که ما می‌توانیم و خواهیم کرد.