به گفته مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سال جاری 1242 دانش‌آموز دختر به عنوان بازمانده از تحصیل در استان کرمانشاه شناسایی شده است.

به گزارش صدای ایرانیان (کمیته کودک و نوجوان) به نقل از ایلنا،  لعبت السادات باقری موسوی 19 آذر در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده گفت: «1242 دانش آموز دختر در سال جاری به عنوان بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و با پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان بسیاری از آنان دوباره راهی مدارس شدند.»

موسوی آمار کل دانش آموزان استان را ۳۱۶هزار و ۹۹۳ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۱۴۹هزار و۳۷۶ نفر دختر و۱۶۷هزار و۶۱۷ نفر پسر است.

به گفته این مسئول آمار کل دانش آموزان ابتدایی ۱۶۹هزار و ۹۷ نفر دانست که ۸۱هزار و۵۸۷ نفر دختر و مابقی که ۸۷هزار و۵۱۰ نفر می‌باشد، پسر هستند.

موسوی آمار دانش آموزان متوسطه اول را ۴۸هزار و هفت نفر و در متوسطه دوم ۶۸هزار و ۶۶۱ نفر اعلام کرد.

در همین ارتباط آزرمی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با تاکید بر توجه ویژه به مسائل بانوان بویژه دختران بازمانده از تحصیل در شهر‌ها و روستا‌ها، بیان داشت: باید با یک روش نوین و جدید زمینه‌ای فراهم شود که همه دختران در شهر‌ها و روستا‌ها قادر به ادامه تحصیل باشند و برخی‌ها به جهت برخی مشکلات از تحصیل باز نمانند.

آزرمی با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌ای جامع در بخش‌های مختلف در حوزه بانوان استان متناسب با برنامه ششم توسعه، افزود: این برنامه و چشم انداز باید با دقت کامل طراحی شود و این مهم یک تلاش جمعی و همگانی با نظارت حوزه بانوان استانداری را می‌طلبد.

درادامه موسوی نیز در این زمینه گفت: هدف از ارائه این برنامه جذب بازماندگان از تحصیل در آموزش و پرورش و برخورداری از حقوق مدنی یکسان فارغ از حوزه جغرافیایی و تفاوت جنسیتی در مدارس استان است.