مهتاب کرامتی، سفیر کمپین کودکان امید، از مردم و هنرمندان دعوت کرد تا برای ضبط کتاب‌های صوتی و تکمیل بانک کتابخانه‌های گویا ویژه نابینایان، او را همراهی کنند. به گفته مهتاب کرامتی تاکنون ۵۵۰ کتاب توسط مردم ضبط شده‌ است، اما با توجه به هدف کمپین کودکان امید، برای پوشش دادن گروه‌های سنی و سلیقه‌های مختلف به تعداد بیشتری نیاز است.

به گزارش صدای ایرانیان (کمیته کودک و نوجوان) به نقل از خبرآنلاین، مهتاب کرامتی با اشاره به این‌که مردم ما همیشه در حرکت‌های خیرخواهانه پیش‌قدم بوده‌اند، گفت: «من از همه مردم، هنرمندان، ورزشکاران و مسئولان در هر جایگاهی که هستند دعوت می‌کنم تا در ضبط کتاب‌های‌ صوتی برای کودکان نابینا، ما را یاری کنند. کتاب‌های صوتی، دنیای بچه‌های نابینا را می‌سازند. چرا که بچه‌ها با داستان خواندن، خیال کردن را یاد می‌گیرند. اما بچه‌های نابینا در خیال‌شان زندگی می‌کنند و این کتاب‌ها به آنها کمک می‌کند تا دنیای زیباتری را در ذهن‌شان مجسم کنند.»

این کمپین که فعالیت خود را یک سال و نیم پیش در ایران آغاز کرده است، در فاز جدیدی از برنامه‌های خود، مهتاب کرامتی بازیگر ایرانی را به عنوان سفیر کودکان امید معرفی کرد. کرامتی پیش از این نیز سفیر صلح یونسکو در ایران بود.

در ایران نیز فعالیتهای برنامه کودکان امید سامسونگ از سال 2010 با پروژه خورجین کتاب شروع شد و در سال 2011 اولین کتابخانه گویا در ایران افتتاح شد. شما می‌توانید به صورت آزمایشی صدایتان را ضبط کنید، در صورت تأیید تست صدا، زمان مراجعه به استودیو برای ضبط نهایی به اطلاع شما خواهد رسید.