رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به اینکه رقم والدین بی سواد در کشور قابل توجه است گفت: والدین 2.5 میلیون دانش آموز در کشور بی سواد هستند.

به گزارش صدای ایرانیان (کمیته کودک و نوجوان) به نقل از مهر، علی باقرزاده دوشنبه (15 دی‌ماه) در مراسم تجلیل از فعالان بی سوادی با اشاره به اهمیت سواد‌آموزی در کشور گفت: کیفیت و کیفیت جویی بدون ارتقا آموزش امکان پذیر نیست و اقتصاددانان به این نتیجه رسیده‌اند سرمایه‌گذاری در آموزش برگشت سرمایه تضمین شده دارد.

او با بیان اینکه طبق اعلام مرکز آمار سهم ارزش افزوده سرمایه گذاری در معدن با سرمایه گذاری در آموزش برابری می‌کند و نیز سرمایه‌گذاری در دوره ابتدایی دو برابر دوره عالی بازگشت سرمایه دارد.

باقرزاده تصریح کرد: تحول در نظام آموزشی با تاکید بر ریشه‌کنی بی‌سوادی امکان‌پذیر می‌شود و باید دانست که بی‌سوادی فقط در عدم خواندن و نوشتن نیست.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه سوادآموزی در کشور وجود دارد عنوان کرد: اولین و سخت ترین مشکل در این راه این است که افراد مورد نظر ما متقاضی خدمات ما نیستند و باید از طریق رسانه فرهنگ‌سازی لازم برای علاقه‌مند شدن بی‌سوادان به سوادآموزی فراهم شود.

به گفته باقرزاده عدم حساسیت مسوولان و کاهش مشارکت آنها را در امر نهضت سوادآموزی از دیگر مشکلات موجود است. او در این خصوص نیز افزود: آمار بالای بی سوادان در کشور مسئولان را تحریک نمی کند و عدم اطلاع از آدرس دقیق بی‌سوادان نیز از مشکلات موجود در راه سوادآموزی است.