مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کرمان گفت: با وقوع یک مورد نشت گاز در یکی از مدارس شهر کرمان، 59 دانش آموزان به بیمارستان منتقل شدند. در همین روز فرمانده انتظامی شهرستان بیجار در استان کردستان نیز از مسمومیت ۱۲ دانش آموز به علت انتشار گاز منواکسید کربن خبر داد.

به گزارش صدای ایرانیان (کمیته کودک و نوجوان) در دو حادثه جداگانه در غرب و جنوب ایران، دانش‌آموزان دو مدرسه دچار حادثه مسمومیت گاز شدند.

«رضا جعفری»، مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث فوریت‌های پزشکی کرمان روز یکشنبه 27 دی‌ماه به ایرنا گفت: در پی تماس مسوولان یک دبیرستان پسرانه با مرکز فوریت های پزشکی و اعلام گزارشی مبنی بر سرگیجه دانش آموزان، چندین دستگاه آمبولانس امروز(یکشنبه) به محل این مدرسه اعزام شدند.

جعفری در این رابطه اضافه کرد: «پس از معاینه دانش آموزان در نهایت 59 دانش آموز با شک مسمومیت ناشی از گاز منوکسید کربن به مراکز درمانی منتقل شدند.»

وی در ادامه گفت: این دانش آموزان به بیمارستان های افضلی پور، حضرت فاطمه، سیدالشهدا و شفا شهر کرمان منتقل شدند و تحت مراقبت قرار گرفتند. به گفته این مقام مسوول در نهایت پس از اطمینان از سلامت کامل دانش آموزان، این افراد ساعت 14 و 30 دقیقه از بیمارستان مرخص شدند.

در همین روز به گزارش پايگاه خبری پليس ، سرهنگ «ايرج حسن خاني»، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بیجار در تشريح اين خبر گفته است: در پي اعلام مرکز 110مبني بر انتقال تعدادي دختر دانش آموز به علت مسموميت با گاز منواکسيد کربن به بيمارستان امام حسين بيجار ، بلافاصله عوامل کلانتري 11 طالقاني به بيمارستان اعزام شدند .

به گفته مربی مدرسه مشخص شد تعداد 12 دانش آموز دختر 14 ساله که در سالن ورزشی مدرسه در حال ورزش کردن بودند به علت جدا شدن لوله دودکش بخاری ، گاز منواکسيد کربن در فضا پخش شده و دچار گاز گرفتگی شده‌اند که سريعا به بيمارستان انتقال داده شدند .

بر اساس این گزارش وضعيت عمومي دانش آموزان مطلوب بوده و پس از مداوا از بيمارستان ترخيص شدند .