رییس مرکز سلامت شهرداری تبریز از شرکت پنج هزار نفر از شهروندان تبریزی در طرح ارتقای سلامت که برای اولین بار در تبریز برگزار می شود، خبر داد.

به گزارش صدای ایرانیان (کمیته اقلیت های اتنیکی) به نقل از مرکز سلامت شهرداری تبریز؛ علیرضا رحیمی با اشاره به اجرای طرح ارتقای سلامت شهروندان در تبریز گفت: طرح ارتقای سلامت شهروندان که برای اولین بار در سطح کشور در شهر اولین ها و به ابتکار مسوولین مرکز سلامت و دانشگاه علوم پزشکی در حال برگزاری است، طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با سلامت جسمی و روحی و روانی را در برگرفته و از طریق دانشجویان پزشکی، آموزش‌ها و راهنمایی‌های لازم به شهروندان ارائه می‌شود.

به گفته این مقام مسوول سلامت، تاکنون سه دوره این طرح در خانه های سلامت سطح شهر برگزار شده است که در طول آن ها پنج هزار نفر از شهروندان تبریزی مورد آموزش های مختلف قرار گرفته اند.

رحیمی با اشاره به جزئیات این دوره‌ها  اضافه کرد: اولین دوره از این طرح، آبان امسال با شرکت هزار نفر و دوره های دوم و سوم نیز به ترتیب در آذر و دی ماه با حضور 1500 و 2500 نفر در خانه‌های سلامت آنا، الغدیر، ارم، المهدی و پارک بانوان شمس به مدت یازده و هفت روز برگزار شدند.

رییس مرکز سلامت شهرداری تبریز  ادامه داد: در این سه دوره مباحث مختلفی از جمله غربالگری دیابت و فشارخون، بهداشت دهان و دندان، آشنایی با انواع سرطان ها، بیماری های معدوی، توصیه‌های تغذیه‌ای، سرفه و درمان ریه، مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها، آرتروز و زانو، چاقی کودکان، افسردگی و علل آن، لکنت زبان، سردرد و شکایات رایج، پوکی استخوان، سکته قلبی، دیابت، کم خونیف مصرف دارو، درد سینه، انجام فعالیت‌های مناسب بدنی، بیماری‌های خونی، مشاوره تحصیلی و فردی، ریزش مو و مصرف ویتامین‌ها و بی خوابی از طرف دانشجویان پزشکی به شهروندان آموزش و ارائه شد.