روز چهارشنبه 15 بهمن از سوی درمانگاه شهر جالق در مناطق بلوچ‌نشین، شیر خشک‌های یارانه‌ای مخصوص نوزاد با تاریخ مصرف گذشته بین مردم توزیع شد.

صدای ایرانیان (کمیته اقلیت‌های اتنیکی)؛ کمپین فعالین بلوچ به نقل از منابع محلی اعلام کرده است که حدود 400 الی 500 عدد از شیر خشک‌هایی که بیش از یک ماه از تاریخ انقضای آنها گذشته بود در 15 بهمن‌ماه جاری بین خانواده‌های کم در آمد توسط درمانگاه شهر جالق توزیع شده است.

بر اساس گزارش این سایت، خبر توزیع شیر خشک تاریخ مصرف گذشته در تماسی که با مهدوی‌پور، رییس درمانگاه جالق مورد تایید قرار گرفته است.

به گفته رییس درمانگاه مذکور «پریروز (چهارشنبه) یه سری شیرهای خشک برای توزیع در بین خانواده‌ها تحویل گرفته بودیم که یه سری تاریخ‌هاش گذشته بود و تعدادی نزدیک بود که تاریخش بگذره که با شبکه مرکز سراوان تماس گرفتیم و مراتب را به اطلاع‌شان رساندیم و آنها هم گفتند که با مرکز هماهنگی شده و می‌توانید شیرخشک ها را توزیع کنید و تا آخر ماه اگر مصرف شوند مشکلی ندارند.»

او با اشاره به توزیع شش- هفت کارتون از این شیر خشک‌ها همچنین گفته بود که این توزیه بنا بر اجازه مرکز بهداشت سراوان بوده است.

مهدوی‌پور درپاسخ به عوارض ناشی از مصرف این شیرها برای نوزدان گفته است: نمی دانم، من خودم در کار شیر خشک نیستم، اما بر اساس دستوری که از مرکز آمده فکر می‌کنم که مشکلی نداشته باشد.

گفتنی است که انتشار این اخبار موجب نگرانی جمعی از مردم منطقه و فعالین مدنی و کودک شده است.

شهر جالق یکی از شهرهای تاریخی استان سیستان و بلوچستان است. بر اساس آمار سال ۱۳۸۵ جمعیت این شهر که اکثرا بلوچ هستند برابر با ۱۳٬۹۰۳ نفر اعلام شده است.