به گزارش صدای ایرانیان ( نمایندگی ترکیه )  رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در کنفرانسی درباره زنان در استانبول، برخی مراکز حامی حقوق زنان را به فراموش کردن نقش مادری زنان متهم کرد و افزود: مراکز حامی حقوق زنان اهمیت مادری را نفهمیده اند. رئیس جمهوری ترکیه قبلاً نیز زنان را به داشتن 3 فرزند ترغیب و سقط جنین و سزارین را تقبیح کرده بود.

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، اردوغان تاکید کرده که در محل کار نباید زن باردار را با مردان برابر تلقی و با آنها یکسان رفتار کرد. وی افزود: زنان نمی توانند هر کاری را که مردان انجام می دهند، انجام دهند زیرا این امر مغایر با روحیه حساس زنان است؛ زنان نیاز به احترام یکسان دارند نَه برابری و مساوات؛ شما نمی توانید مردان و زنان را یکسان تلقی کنید زیرا طبیعت زنان متفاوت است.

 طوری که به نظر می رسد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه چندان زیاد به برابری حقوق زن و مرد باور ندارد. رئیس دولت ترکیه دو شنبه در کنفرانسی روی حقوق زنان گفت که برابری کامل زنان و مردم «خلاف طبعیت» است. او گفت که هستی یک زن و شرایط جسمی اش با مرد متفاوت است. اردوغان گفت: «نمی توان اجرای یک کار مساوی را طوری به زنان واگذار شد که در گذشته در رژیم های کمونیستی صورت می گرفت.» به گفته اردوغان، کار با بیل با بدن لطیف زن مناسب نیست.

 مدافعان حقوق زنان و اپوزسیون با خشم و انزجار در برابر این سخنان واکنش نشان دادند. آن ها، این رهبر پیشین حزب محافظه کار عدالت و توسعه را به موضعگیری ارتجاعی متهم       ساخته اند. مدافعان حقوق زنان در استانبول و انقره دعوت به اجتماعات اعتراضی کرده اند. این انتقاد بر اردوغان یک مباحثه روی حقوق زنان و قتل زنان را دامن زده است.