به گزارش صدای ایرانیان ( نمایندگی ترکیه ) بحران گروگان گیری در کاخ دادگستری استانبول با عملیات پلیس های تیم ویژه و مبارزه با ترور پایان یافت.

دادستان محمد سلیم کیراز که دیروز از سوی اعضای یک سازمان غیر قانونی و تروریستی به گروگان گرفته شده و مصدم گردیده بود، در بیمارستان محل مداوا علیرغم تمامی مداخلات پزشکی به شهادت رسید. دو تروریست در محل حادثه مرده یافته شدند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه که برای یک دیدار رسمی در رمانی بسر می برد، حادثه گروگان گیری و عملیات پلیس را از نزدیک دنبال کرد. اردوغان در پی کسب آخرین اطلاعات از سوی احمد داوود اوغلو نخست وزیر اعلام کرد دادستان محمد سلیم با شلیک سه گلوله از ناحیه سر و دو گلوله از ناحیه بدن مجروح شده بود.

رئیس جمهور ترکیه ضمن اشاره به اینکه پلیس در پی شنیده شدن صدای شلیک سلاح عملیات ترتیب داده است اعلام داشت این حادثه بسیار مهمی است که باید از آن درس عبرت گرفته شود. احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه نیز در رابطه با جزئیات شهادت دادستان محمد کیراز و عملیاتی که در پی آن ترتیب یافت، اطلاعاتی ارائه داشت.

داوود اوغلو این حمله را حمله بر علیه دستگاه عدلی ترکیه، دموکراسی و تمامی شهروندان ترکیه مورد ارزیابی قرار داده و تمامی اقشار جامعه را در قبال اینگونه حملات به حفظ وحدت و همبستگی و سکوت و آرامش دعوت نمود. نخست وزیر ترکیه نام تروریست هایی را که دادستان محمد سلیم کیراز را به شهادت رساندند، اعلام کرده و گفت که تروریست با ردای مخصوص وکلا وارد دادگستری شدند.

وی ضمن اشاره به اینکه عملیات در پی بی نتیجه ماندن تلاش های متقاعد سازی تروریست ها ترتیب داده شده است گفت که منبعد برای افزایش تدابیر امنیتی در ادارات دادگستری گام برداشته خواهد شد. جمیل چیچک رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه نیز با انتشار پیام تسلیت این حمله منفور را بشدت محکوم کرد. چیچک افزود : این جرمی است که بر علیه بشریت ارتکاب شده است. عاملین این جرم را نمی توان انسان تلقی کرد.

یالچین آک دوغان معاون نخست وزیر ترکیه نیز از حساب تویتر خود پیامی بدین مضمون انتشار داد : هر نوع تروریسم را بدون توجه به بازیگران و اهدافش و مشوقین آن را تعلین می کنم. کنعان ایپک وزیر دادگستری ترکیه نیزبه بیمارستان محل شهادت دادستان محمد سلیم کیراز رفته و به خانواده ایشان تسلیت گفت.

پیکر دادستان محمد سلیم کیراز امروز در استانبول به خاک سپرده  شد. توربژورن ژاگلاند دبیرکل شورای اتحادیه اروپا نیز به شهادت رساندن دادستان محمد سلیم کیراز در حین انجام وظیفه را محکوم ساخت. ژاگلاند با انتشار یک اطلاعیه کتبی اعلام داشت حمله تروریستی دیروز در دادگستری استانبول را بشدت محکوم می کنم.