به گزارش صدای ایرانیان ( نمایندگی ترکیه ) به نقل از بی بی سی هم‌زمان با افزایش اعتراض‌ها در ترکیه به خشونت علیه زنان، دادگاهی در این کشور قرار بازداشت سه نفر را به ظن کشتن و سوزاندن یک زن جوان تمدید کرده است.گفته می‌شود اُزگه‌جان اصلان بیست ساله به دلیل مقاومت در برابر یک راننده مینی‌بوس که قصد تجاوز به او را داشته، کشته شده است.

معترضان و فعالان حقوق زنان امروز را “دوشنبه سیاه” نامیده‌اند و از همه زنان خواسته‌اند که در عزای ازگه‌جان اصلان و در اعتراض به خشونت علیه زنان لباس سیاه به تن کنند.در شبکه‌های اجتماعی هم این موضوع بازتاب زیادی داشته و زنان علاوه بر اعتراض به قتل خانم اصلان، روایت‌ها خود از تجربه آزار جنسی و خشونت را منتشر کرده‌اند.

دیروز یکشنبه ۱۵ فوریه هم ده‌ها هزار نفر در شهرهای مختلف ترکیه به نشانه اعتراض تظاهرات کردند.امروز دوشنبه دادگاهی در شهر طرسوس در جنوب استان مرسین ترکیه قرار بازداشت فرد مظنون به قتل و دو مظنون به همدستی در جنایت را تا زمان برگزاری دادگاه تمدید کرد.

ازگه‌جان اصلان روز چهارشنبه گذشته در طرسوس ناپدید شد. او تنها مسافر مینی‌بوسی بوده که راننده آن بعد از پیاده شدن بقیه مسافران مسیرش را به قصد تجاوز به خانم اصلان تغییر داده است. بنا بر گزارش‌ها، خانم اصلان با اسپری فلفل تلاش کرده از خود دفاع کند، اما راننده به او چاقو زده و او را تا حد مرگ کتک زده است.

گفته می‌شود مظنون بعد از قتل به شهر برگشته تا برای پنهان کردن جسد از پدر و دوستش کمک بگیرد.آنها جسد را در منطقه‌ای جنگلی سوزانده‌اند تا مدرکی از جنایت باقی نماند، اما پلیس بقایای جسد را پیدا کرده است.عایشه نور اسلام، تنها وزیر زن دولت ترکیه خواهان از سرگیری مجازات اعدام برای چنین جنایت‌هایی شده است.

گزارش رسمی که هفته گذشته توسط وزارت خانواده ترکیه منتشر شد حاکی از آن است که از هر ۱۰ زن، چهار نفر قربانی بدرفتاری جنسی یا خشونت می‌شوند.به گزارش رسانه‌های ترکیه، سال گذشته حدود ۳۰۰ زن در این کشور به قتل رسیدند و به بیش از ۱۰۰ زن تجاوز شده است.