رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، می گوید: مطبوعات ترکیه آزادترین مطبوعات در جهان هستند.

به گزارش صدای ایرانیان (نمایندگی ترکیه ) پس از احضار و بازجویی شدن ده ها روزنامه نگار ازروزنامه زمان چاپ ترکیه و کارکنان تلویزیون سامان یولی ، وی طی سخنانی درروز جمعه، بیست و ششم دسامبر، تاکید کرد که مطبوعات ترکیه آزاد ترین در جهان هستند .روزنامه نگاران روزنامه زمان و تلویزیون سامان یولی از نظر رجب طیب اردوغان از عوامل مطبوعاتی هستند که در خدمت افکار و اندیشه های فتح الله گولن رهبر جامعه اسلامی خدمت هستند.

رجب طیب اردوغان به دنبال افزایش انتقادها از اقدام دولت در بازداشت و بازجویی روزنامه نگاران در هفته های اخیر گفت: ((هیچ جای دنیا مطبوعات به اندازه ترکیه آزاد نیستند، من در این ادعا مطمئن هستم )).حدود دو هفته پیش نیروهای امنیتی ترکیه با هجوم به محل کار روزنامه نگاران روزنامه زمان روزنامه را بسته و بیش از سی تن از کارکنان روزنامه را برای بازجویی با خود بردند .فتح الله گولن رقیب سیاسی اردوغان ساکن ایالت پنسیلوانیا در آمریکاست.

هر دو جناح اسلامی اردوغان و گولن کم و بیش یک دهه در امور سیاسی ترکیه در همکاری نزدیک بودند، ولی سال دوهزار و سیزده هنگامی که چهار تن از وزرای کابینه اردوغان         ( نخست وزیر وقت ) در مقابل اتهامات رشوه خواری و ثروت اندوزی از طرق نامشروع قرار گرفتند، اردوغان دستگاه گولن را متهم کرد که دست به توطئه علیه دولت او زده است و رابط میان دو شخصیت به تیرگی گرائید. به دنبال این درگیری هزاران تن از هواداران جنبش ” خدمت ” فتح الله گولن در پست های گوناگون کشوری، از جمله و به ویژه در دستگاه دادگستری جا به جا شدند.

همزمان با سخنان اردوغان، روز جمعه یک جوان شانزده ساله که به اتهام ” توهین به رئیس جمهوری ” زندانی شده بود آزادی خود را بازیافت. این جوان دانش آموز طی سخنانی در یک گردهم آیی دانش آموزان ترکیه رئیس جمهوری را به عنوان ” مسئول اول فساد ” معرفی کرده بود.