افزایش کلیساهای خانگی در ایران همچنان از اصلی‌ترین دغدغه‌های نهادهای امنیتی و دینی به شمار می‌رود.

به گزارش «محبت‌نیوز» با وجود تمام محدودیت‌های امنیتی برای نوکیشان مسیحی در ایران شمار کلیساهای خانگی در تهران به حدی افزایش داشته که دیگر نه تنها مراجع تقلید و نهادهای امنیتی بلکه امامان جماعت در محله‌های مختلف پایتخت هم از آن نگران شده‌اند.

شیخ «نصرت الله هاتفی» امام جماعت مسجد «سید سجاد» تهران با اشاره به ترویج مسیحیت در بین اقشار جامعه، گفته: ” امروز مسیحیان، انجیل را با زیباترین نوع تبلیغ، به جوانان ما ارائه کرده و در محله های مختلف به ویژه در محله بنی‌هاشم تهران، ده‌ها منزل به عنوان کلیسا تشکیل شده و ترویج مسیحیت می‌کنند.”

این استاد حوزه علمیه با اشاره به تشکیل کلیساهای خانگی برای ترویج مسیحیت، مدعی شده آنها به قصد مقابله با نظام، تز بی حرمتی به زنان و مقابله با عفاف و حجاب را دنبال می‌کنند تا به نظام ضربه بزنند.

او هشدار داده زنان ما در جامعه با خطرات عظیمی مواجهه هستند و باید در مساجد طرح‌ها و برنامه‌هایی را انجام دهیم تا جلوی انحرافات را تا حد امکان بگیریم.

وی در بخشی از سخنان خود گفته دشمن تمام توان خود را برای ایجاد شبهه و انحراف بین جوانان صرف نموده و خطرات زیادی نسل جوان ما، به خصوص زنان و دختران را تهدید می کند؛ به همین دلیل باید نسبت به رفع این خطرات برنامه های مدون و منسجم طراحی گردد.

پیش از او نیز ناصرمکارم شیرازی از افزایش گرایش جوانان در شهر مشهد به مسیحیت ابراز نگرانی کرده بود. وی خواستار چاره اندیشی مسؤولان مربوط در این خصوص شده و تصریح کرده بود که بساط «تبلیغ مسیحیت» باید از این مملکت برچیده شود.

– حقیقت کلیسای خانگی

“در حالی که در ایران مسیحیت پدیده ای در حال گسترش و طی سالهای اخیر نیز به اوج خود رسیده است ، موضوع افزایش و گسترش روز افزون کلیساهای خانگی در ایران و همینطور گرایش جوانان و خانواده ها به مسیحیت به یک نگرانی و کابوس جدی برای دستگاههای امنیتی و بویژه حاکمیت جمهوری اسلامی و دستگاه روحانیت شیعه مبدل شده است.

تعطیل کردن بسیاری از کلیساهای متعلق به مسیحیان پروتستان طی یک سال اخیر ازجمله کلیسای جماعت ربانی مرکز، کلیسای جماعت ربانی اهواز و کلیسای جنت‌آباد توسط اطلاعات سپاه، ممانعت از حضور و ورود نوکیشان مسیحی به کلیسا‌های ساختمانی، عدم اجازه انتشار انجیل به فارسی و عدم اجازه برگزاری مراسم مذهبی به زبان فارسی موجب رشد کلیساهای خانگی در ایران شده است که معمولن در صورت اطلاع ماموران وزارت اطلاعات از هم پاشیده می‌شود و برگزارکنندگان دستگیر می‌شوند.

سالهاست که دستگاه قضایی حکومت جمهوری اسلامی مسیحیان ایران بویژه مسیحیان فارسی زبان را بخاطر در میان گذاشتن اعتقادات خود با دیگران راجع به عیسی مسیح یا با برپایی و برگزاری جلسات کلیساهای خانگی در منازلشان اغلب این افراد را به اتهام تهدید علیه “امنیت ملی و یا جاسوسی برای اسرائیل” با احکام سنگین روانه زندانها می کند.

کلیسای خانگی در واقع همان خانه های پیروان مسیحیت است که به سبب ناامنی هایی که برای نوکیشان مسیحی در کلیساها پدید آمد، این افراد مراسم نیایش و عبادت خود را به خانه ها انتقال دادند. در واقع نوعی کلیسای زیرزمینی برای گردآمدن مسیحیان ایران برای عبادت و خواندن و آموزش انجیل است.

تعقیب، آزار، ارعاب، بازداشت، صدور احکام قضایی سنگین برای مسیحیان بویژه نوکیشان مسیحی فارسی زبان ایران در نظام جمهوری اسلامی سالیان است که توسط ماموران رسمی و غیر رسمی حاکمیت در حال انجام می باشد و بارها موجب اعتراض نهادهای دینی و حقوق بشری جهان قرار گرفته است.